1. Finansowanie inwestycji związanych z:
1) zakupem środków transportu;
2) zakupem maszyn i urządzeń;
3) zakup innych środków rzeczowych przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej/rolniczej;
4) zakupem nieruchomości;
5) zakupem budynków lub budowli służących do prowadzenia działalności gospodarczej;
6) remontem/adaptacją budynków lub pomieszczeń służących do prowadzenia działalności gospodarczej;
7) zakupem komputerów i sprzętu biurowego;
8) spłatą kredytu inwestycyjnego w innym banku, udzielonego na w/w cele;
9) wykupem środków trwałych z leasingu.
2. Kredytowaniu mogą podlegać:
1) nowe środki trwałe, których rok produkcji, co najwyżej poprzedza rok złożenia wniosku o kredyt;
2) używane środki trwałe, których rok produkcji poprzedza rok złożenia wniosku, co najwyżej o 15 lat.
3. Wiek środka trwałego ustalany jest jako różnica pomiędzy rokiem założenia wniosku kredytowego a rokiem produkcji środka trwałego.
4. Nakłady niezwiązane z bezpośrednim zakupem (montaż środka trwałego) nie mogą przekroczyć 10% wartości zakupionego środka trwałego.
5. W przypadku refinansowania nakładów już poniesionych przez Kredytobiorcę, finansowaniem objęte mogą być środki trwałe zakupione w okresie do 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku. Ograniczenie to nie dotyczy spłaty kredytu/leasingu.
6. Warunkiem spłaty kredytu w innym Banku jest przedstawienie przez Klienta pozytywnych opinii z banku, w którym posiada kredyt o terminowym wywiązywaniu się ze zobowiązań. Dodatkowo, Klient zobowiązany jest przedstawić zaświadczenie z banku potwierdzające aktualną wysokość zadłużenia z tytułu kredytu objętego wnioskowaną transakcją oraz dokumenty potwierdzające formę przyjętego zabezpieczenia.
7. Zapisy dotyczące używanych i nowych środków trwałych nie dotyczą zakupu nieruchomości oraz remontu i adaptacji.
|