Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Bank Spółdzielczy w Chmielniku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Deklaracja dostępności dotyczy strony bschmielnik.pl.

Data publikacji strony internetowej: . Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z ustawą

  • Pliki do pobrania ze strony - nie są przystosowane do wymogów dostęności;
  • Filmy nie mają audiodeskrypcji;
  • Kalendarz na stronie kursów walut nie jest dostępny za pomocą klawiatury - datę można zmienić wpisując ją w pole daty za pomocą klawiatury;
  • Elementy wyświetlane na mapie (pinezki) nie są dostępne za pomocą klawiatury - lista placówek dostępna za pomocą klawiatury wyświetla się obok mapy;
  • Cześć załączonych dokumentów nie posiada warstwy tekstowej (są skanami);
  • Niektóre dokumenty nie posiadają prawidłowej struktury, np. hierarchii nagłówków;

Nadmierne koszty

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Aktualności opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo.
  • Wszelkie treści na stronie nie dotyczące Klienta indywiduwalnego

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie audytu szablonu strony www Banku BPS oraz Zrzeszenia BPS przeprowadzonego przez RAE Sp. z o.o. Wyniki badania przedstawia Raport z audytu, otwiera się w nowym oknie.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Wiceprezes ds. handlowych Monika Grzywacz — mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub telefonicznie 41 354 22 67 

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do naszego Banku:

  • Wiceprezes ds. handlowych Monika Grzywacz,
  • Adres: 1- go Maja  26-020 Chmielnik ,
  • mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Aplikacje mobilne

Bank Spółdzielczy udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Bank Spółdzielczy — ul. 1- go Maja 27

26-020 Chmielnik

Wejście do budynków

Do budynków prowadzą główne wejścia, w wybranych lokalizacjach dostępne są pochylnie dla osób poruszających się na wózkach lub brak schodów. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Drzwi jednoskrzydłowe lub dwuskrzydłowe otwierają się manualnie.

Winda i dostępność pięter

Budynek nie jest wyposażony w windę, niemniej obsługa klienta znajduje się tylko na parterze.

Toalety

Budynki nie są wyposażone w toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Parkowanie

W wybranych lokalizacjach przed budynkami znajdują się parkingi z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące;

Wejście z psem asystującym

Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

Brak pętli indukcyjnej

W budynku nie ma zainstalowanej pętli indukcyjnej, a także brak oznaczeń w alfabecie Braille’a czy kontrastowych dla osób niewidomych.

 

Placówka Banku Spółdzielczego w Chmielniku - Punkt kasowy w Pierzchnicy

 Wejście do budynków

Do budynków prowadzą główne wejścia, w wybranych lokalizacjach dostępne są pochylnie dla osób poruszających się na wózkach lub brak schodów. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Drzwi jednoskrzydłowe lub dwuskrzydłowe otwierają się manualnie.

Winda i dostępność pięter

Budynek nie jest wyposażony w windę, niemniej obsługa klienta znajduje się tylko na parterze.

Toalety

Budynki nie są wyposażone w toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Parkowanie

Przed budynkiem znajduje się parking z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące;

Wejście z psem asystującym

Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

Brak pętli indukcyjnej

W budynku nie ma zainstalowanej pętli indukcyjnej, a także brak oznaczeń w alfabecie Braille’a czy kontrastowych dla osób niewidomych.

 

Dostępność bankomatów

Bank Spółdzielczy w Chmielniku dba o dostępność swoich usług bankowych, w tym bankomatów, dla jak najszerszego kręgu klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami. 

Bankomat przy Centrali Banku

Audio w bankomacie

W bankomacie dostępna jest funkcja głosowa, która po podłączeniu słuchawek pozwala osobom niewidomym lub słabowidzącym na samodzielne korzystanie z urządzenia. Głosowe instrukcje prowadzą użytkownika przez procesy takie jak wybór opcji, wpisywanie PIN-u czy pobieranie gotówki.

Wysoki kontrast ekranu i klawiszy

W bankomacie zastosowano wysoki kontrast klawiszy (np. białe cyfry na czarnym tle), co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem. Dodatkowo ekran może oferować możliwość zwiększenia kontrastu i powiększenia tekstu.

Bezdotykowa obsługa

Bankomat umożliwia również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.

 

Bankomat - Punkt kasowy w Pierzchnicy

Audio w bankomacie

W bankomacie nie jest  dostępna jest funkcja głosowa.

Wysoki kontrast ekranu i klawiszy

W bankomacie zastosowano wysoki kontrast klawiszy (np. białe cyfry na czarnym tle), co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem. 

Bezdotykowa obsługa

Bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Można również składać wnioski o udostępnienie informacji w alternatywnych formach, takich jak odczytanie niedostępnego dokumentu, opisanie zawartości wideo lub inne potrzeby związane z dostępnością. Żądania te będą rozpatrywane zgodnie z przepisami prawa, w miarę mozliwości niezwłocznie, a realizacja skomplikowanych wymagań będzie miała miejsce nie później niż w ciągu 30 dni roboczych.