Bank Spółdzielczy w Chmielniku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Deklaracja dostępności dotyczy strony bschmielnik.pl.
Data publikacji strony internetowej: . Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z ustawą
- Pliki do pobrania ze strony - nie są przystosowane do wymogów dostęności;
- Filmy nie mają audiodeskrypcji;
- Kalendarz na stronie kursów walut nie jest dostępny za pomocą klawiatury - datę można zmienić wpisując ją w pole daty za pomocą klawiatury;
- Elementy wyświetlane na mapie (pinezki) nie są dostępne za pomocą klawiatury - lista placówek dostępna za pomocą klawiatury wyświetla się obok mapy;
- Cześć załączonych dokumentów nie posiada warstwy tekstowej (są skanami);
- Niektóre dokumenty nie posiadają prawidłowej struktury, np. hierarchii nagłówków;
Nadmierne koszty
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- Aktualności opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo.
- Wszelkie treści na stronie nie dotyczące Klienta indywiduwalnego
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie audytu szablonu strony www Banku BPS oraz Zrzeszenia BPS przeprowadzonego przez RAE Sp. z o.o. Wyniki badania przedstawia Raport z audytu, otwiera się w nowym oknie.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Wiceprezes ds. handlowych Monika Grzywacz — mailowo
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do naszego Banku:
- Wiceprezes ds. handlowych Monika Grzywacz,
- Adres: 1- go Maja 26-020 Chmielnik ,
- mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Aplikacje mobilne
Bank Spółdzielczy udostępnia następujące aplikacje mobilne:
- BS Chmielnik — sprawdź deklarację dostępności tej aplikacji.
Dostępność architektoniczna
Bank Spółdzielczy — ul. 1- go Maja 27
26-020 Chmielnik
Wejście do budynków
Do budynków prowadzą główne wejścia, w wybranych lokalizacjach dostępne są pochylnie dla osób poruszających się na wózkach lub brak schodów. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Drzwi jednoskrzydłowe lub dwuskrzydłowe otwierają się manualnie.
Winda i dostępność pięter
Budynek nie jest wyposażony w windę, niemniej obsługa klienta znajduje się tylko na parterze.
Toalety
Budynki nie są wyposażone w toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Parkowanie
W wybranych lokalizacjach przed budynkami znajdują się parkingi z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące;
Wejście z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.
Brak pętli indukcyjnej
W budynku nie ma zainstalowanej pętli indukcyjnej, a także brak oznaczeń w alfabecie Braille’a czy kontrastowych dla osób niewidomych.
Placówka Banku Spółdzielczego w Chmielniku - Punkt kasowy w Pierzchnicy
Wejście do budynków
Do budynków prowadzą główne wejścia, w wybranych lokalizacjach dostępne są pochylnie dla osób poruszających się na wózkach lub brak schodów. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Drzwi jednoskrzydłowe lub dwuskrzydłowe otwierają się manualnie.
Winda i dostępność pięter
Budynek nie jest wyposażony w windę, niemniej obsługa klienta znajduje się tylko na parterze.
Toalety
Budynki nie są wyposażone w toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Parkowanie
Przed budynkiem znajduje się parking z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące;
Wejście z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.
Brak pętli indukcyjnej
W budynku nie ma zainstalowanej pętli indukcyjnej, a także brak oznaczeń w alfabecie Braille’a czy kontrastowych dla osób niewidomych.
Dostępność bankomatów
Bank Spółdzielczy w Chmielniku dba o dostępność swoich usług bankowych, w tym bankomatów, dla jak najszerszego kręgu klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Bankomat przy Centrali Banku
Audio w bankomacie
W bankomacie dostępna jest funkcja głosowa, która po podłączeniu słuchawek pozwala osobom niewidomym lub słabowidzącym na samodzielne korzystanie z urządzenia. Głosowe instrukcje prowadzą użytkownika przez procesy takie jak wybór opcji, wpisywanie PIN-u czy pobieranie gotówki.
Wysoki kontrast ekranu i klawiszy
W bankomacie zastosowano wysoki kontrast klawiszy (np. białe cyfry na czarnym tle), co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem. Dodatkowo ekran może oferować możliwość zwiększenia kontrastu i powiększenia tekstu.
Bezdotykowa obsługa
Bankomat umożliwia również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.
Bankomat - Punkt kasowy w Pierzchnicy
Audio w bankomacie
W bankomacie nie jest dostępna jest funkcja głosowa.
Wysoki kontrast ekranu i klawiszy
W bankomacie zastosowano wysoki kontrast klawiszy (np. białe cyfry na czarnym tle), co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem.
Bezdotykowa obsługa
Bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Można również składać wnioski o udostępnienie informacji w alternatywnych formach, takich jak odczytanie niedostępnego dokumentu, opisanie zawartości wideo lub inne potrzeby związane z dostępnością. Żądania te będą rozpatrywane zgodnie z przepisami prawa, w miarę mozliwości niezwłocznie, a realizacja skomplikowanych wymagań będzie miała miejsce nie później niż w ciągu 30 dni roboczych.